samamix
انت غير مسجل لدين فى المنتدى و تتشرف ادارة المنتدى بدعوتك للتسجيل
samamix
انت غير مسجل لدين فى المنتدى و تتشرف ادارة المنتدى بدعوتك للتسجيل
samamix
هل تريد التفاعل مع هذه المساهمة؟ كل ما عليك هو إنشاء حساب جديد ببضع خطوات أو تسجيل الدخول للمتابعة.

samamix

منتدى برامج عام

الرئيسيةأحدث الصورالتسجيلدخول

عايزه تفرحى ولادك وتبعديه عن التليفزيون والكمبيوتر تعالى شوفى انا بعمل ايه؟؟؟؟؟

كاتب الموضوعرسالة
دموع القمر
مشرف
دموع القمر

عايزه تفرحى ولادك وتبعديه عن التليفزيون والكمبيوتر تعالى شوفى انا بعمل ايه؟؟؟؟؟ Empty
مُساهمةموضوع: عايزه تفرحى ولادك وتبعديه عن التليفزيون والكمبيوتر تعالى شوفى انا بعمل ايه؟؟؟؟؟   عايزه تفرحى ولادك وتبعديه عن التليفزيون والكمبيوتر تعالى شوفى انا بعمل ايه؟؟؟؟؟ I_icon_minitimeالسبت يونيو 25, 2011 10:15 am

السلام عليكم ورحمة الله وبركااااااااته
انا جبتلكم شويه افكار تشغلى بيها طفلك وتخليهم فرحااااااانين ومبسوطييييييييييييين
بشويه حاجات بسيطه حبايبى ممكن تقدرى تلعبى مع اطفاااااااااالك
والله بتفرق خالص فى نفسيت طفلك
بتفرغ شحنات الغضب والملل اللى جواه
وتبعديه شويه عن التليفزيون
عايزه تفرحى ولادك وتبعديه عن التليفزيون والكمبيوتر تعالى شوفى انا بعمل ايه؟؟؟؟؟ Mood8

وممكن تكتشفى ان عندك طفل موهوب

ممكن تجيبى شويه حاجات بسيطه عندك بالبيت زى
دفتر قص ولزق الوان
مقص ورق
ورق مقوى بالوانه
صمغ اومسدس الشمع وشمع سليكون
شرايط ستان بالوانها واحجامها
وانا هديكى شويه افكار تعمليها مع اولادك
دى افكار من حاجات فى البيت ملاهاش لازمه

ساعة مصنوع ارقامها من ازرار الكي بورد
الغير صالحة للأستعمال أو من اطباق البيض

عايزه تفرحى ولادك وتبعديه عن التليفزيون والكمبيوتر تعالى شوفى انا بعمل ايه؟؟؟؟؟ 35289.imgcache

أزهار النرجس

عايزه تفرحى ولادك وتبعديه عن التليفزيون والكمبيوتر تعالى شوفى انا بعمل ايه؟؟؟؟؟ 89272.imgcache

عايزه تفرحى ولادك وتبعديه عن التليفزيون والكمبيوتر تعالى شوفى انا بعمل ايه؟؟؟؟؟ 89273.imgcache

عايزه تفرحى ولادك وتبعديه عن التليفزيون والكمبيوتر تعالى شوفى انا بعمل ايه؟؟؟؟؟ 89274.imgcache

عايزه تفرحى ولادك وتبعديه عن التليفزيون والكمبيوتر تعالى شوفى انا بعمل ايه؟؟؟؟؟ 89275.imgcache

.
عايزه تفرحى ولادك وتبعديه عن التليفزيون والكمبيوتر تعالى شوفى انا بعمل ايه؟؟؟؟؟ 89276.imgcache

.
عايزه تفرحى ولادك وتبعديه عن التليفزيون والكمبيوتر تعالى شوفى انا بعمل ايه؟؟؟؟؟ 89277.imgcache

.
عايزه تفرحى ولادك وتبعديه عن التليفزيون والكمبيوتر تعالى شوفى انا بعمل ايه؟؟؟؟؟ 89278.imgcache

عايزه تفرحى ولادك وتبعديه عن التليفزيون والكمبيوتر تعالى شوفى انا بعمل ايه؟؟؟؟؟ 89279.imgcache

.
عايزه تفرحى ولادك وتبعديه عن التليفزيون والكمبيوتر تعالى شوفى انا بعمل ايه؟؟؟؟؟ 89280.imgcache
.

عايزه تفرحى ولادك وتبعديه عن التليفزيون والكمبيوتر تعالى شوفى انا بعمل ايه؟؟؟؟؟ 89272.imgcache

سيديهات ملاهاش لازمه وورق مقوى

عايزه تفرحى ولادك وتبعديه عن التليفزيون والكمبيوتر تعالى شوفى انا بعمل ايه؟؟؟؟؟ 79560293mv1

ورق مقوى بالوانه ومرسوم عليه ومقصوص
ممكن تعلقيه وده بيبسط اطفااااااااالك جد جد

عايزه تفرحى ولادك وتبعديه عن التليفزيون والكمبيوتر تعالى شوفى انا بعمل ايه؟؟؟؟؟ 10941713nm4
دموع القمر
مشرف
دموع القمر

عايزه تفرحى ولادك وتبعديه عن التليفزيون والكمبيوتر تعالى شوفى انا بعمل ايه؟؟؟؟؟ Empty
مُساهمةموضوع: رد: عايزه تفرحى ولادك وتبعديه عن التليفزيون والكمبيوتر تعالى شوفى انا بعمل ايه؟؟؟؟؟   عايزه تفرحى ولادك وتبعديه عن التليفزيون والكمبيوتر تعالى شوفى انا بعمل ايه؟؟؟؟؟ I_icon_minitimeالسبت يونيو 25, 2011 10:45 am

تفريغ البيض ههههههههههههههههههههه

عايزه تفرحى ولادك وتبعديه عن التليفزيون والكمبيوتر تعالى شوفى انا بعمل ايه؟؟؟؟؟ Chooks2

عايزه تفرحى ولادك وتبعديه عن التليفزيون والكمبيوتر تعالى شوفى انا بعمل ايه؟؟؟؟؟ Chooks3

عمل خروف من الرول
بالتفصيل

عايزه تفرحى ولادك وتبعديه عن التليفزيون والكمبيوتر تعالى شوفى انا بعمل ايه؟؟؟؟؟ Sheep1

عايزه تفرحى ولادك وتبعديه عن التليفزيون والكمبيوتر تعالى شوفى انا بعمل ايه؟؟؟؟؟ Sheep2

عايزه تفرحى ولادك وتبعديه عن التليفزيون والكمبيوتر تعالى شوفى انا بعمل ايه؟؟؟؟؟ Sheep3

عايزه تفرحى ولادك وتبعديه عن التليفزيون والكمبيوتر تعالى شوفى انا بعمل ايه؟؟؟؟؟ Sheep4

عايزه تفرحى ولادك وتبعديه عن التليفزيون والكمبيوتر تعالى شوفى انا بعمل ايه؟؟؟؟؟ Sheep5

عمل مزرعه صغيره

احضااااااااااركرتونه تلوينها
والرسم الي يحب في مزرعته

عايزه تفرحى ولادك وتبعديه عن التليفزيون والكمبيوتر تعالى شوفى انا بعمل ايه؟؟؟؟؟ Farm1

احضارالحصى لعمل طريق
وضع الغراء وتثبيت الحصى
ممكن تستخدمى شمع سليكون بدل الغراء

عايزه تفرحى ولادك وتبعديه عن التليفزيون والكمبيوتر تعالى شوفى انا بعمل ايه؟؟؟؟؟ Farm3

عايزه تفرحى ولادك وتبعديه عن التليفزيون والكمبيوتر تعالى شوفى انا بعمل ايه؟؟؟؟؟ Farm4

عايزه تفرحى ولادك وتبعديه عن التليفزيون والكمبيوتر تعالى شوفى انا بعمل ايه؟؟؟؟؟ Farm5
دموع القمر
مشرف
دموع القمر

مُساهمةموضوع: رد: عايزه تفرحى ولادك وتبعديه عن التليفزيون والكمبيوتر تعالى شوفى انا بعمل ايه؟؟؟؟؟   عايزه تفرحى ولادك وتبعديه عن التليفزيون والكمبيوتر تعالى شوفى انا بعمل ايه؟؟؟؟؟ I_icon_minitimeالسبت يونيو 25, 2011 10:46 am

ألعاب صوفيه صغيره ..

عايزه تفرحى ولادك وتبعديه عن التليفزيون والكمبيوتر تعالى شوفى انا بعمل ايه؟؟؟؟؟ Bugeyedbugs17

الادوات:

خيوط صوفيه
مقص
صمغ او شمع
قطعتين من الكارتون
كرتين مضرب
الوان وقللم اسود
كوب
اسطوانه من الكارتون

نرسم على القطعتين الكارتون دائره باستخدام الكوب

وبعدين نرسم دائره في وسط الدائره الاوللى باستخدام الاسطوانه او عمله فضيه
عايزه تفرحى ولادك وتبعديه عن التليفزيون والكمبيوتر تعالى شوفى انا بعمل ايه؟؟؟؟؟ Bugeyedbugs1

عايزه تفرحى ولادك وتبعديه عن التليفزيون والكمبيوتر تعالى شوفى انا بعمل ايه؟؟؟؟؟ Bugeyedbugs2

نقص الدوائر ونفرغها من الدوائر الصغيره في الوسط ونحصل على هذا الشكل

عايزه تفرحى ولادك وتبعديه عن التليفزيون والكمبيوتر تعالى شوفى انا بعمل ايه؟؟؟؟؟ Bugeyedbugs6

نطبق الدائريتن على بعض ونربط طرفهم بالخيط الصوفي

ونلفه من الداخل للخارج حتى تتكون عندنا لفه سميكه نوعا
ونثبت الخيط بربطه .

عايزه تفرحى ولادك وتبعديه عن التليفزيون والكمبيوتر تعالى شوفى انا بعمل ايه؟؟؟؟؟ Bugeyedbugs9

عايزه تفرحى ولادك وتبعديه عن التليفزيون والكمبيوتر تعالى شوفى انا بعمل ايه؟؟؟؟؟ Bugeyedbugs11

نقص
بحذر طرف الدائرتين ليمر المقص بين الدائرتين بالكامل وبعدين نربط بين
الدائرتين بعد القص بخيط صوفي ثاني لتثبيتها .وبعدين نسحب الكرتونين من
الوسط

عايزه تفرحى ولادك وتبعديه عن التليفزيون والكمبيوتر تعالى شوفى انا بعمل ايه؟؟؟؟؟ Bugeyedbugs12

عايزه تفرحى ولادك وتبعديه عن التليفزيون والكمبيوتر تعالى شوفى انا بعمل ايه؟؟؟؟؟ Bugeyedbugs13

عايزه تفرحى ولادك وتبعديه عن التليفزيون والكمبيوتر تعالى شوفى انا بعمل ايه؟؟؟؟؟ Bugeyedbugs14

نلون
نص كرات المضرب باللون الخيوط اللي استخدمناها والنص الثاني نرسم دائرتين
سود للعيون, ممكن اضافه اي اضافات اخرى مثل الاذون او الايدي وهذا يعتمد
على مخيلة الاطفال ونلصقهم باستخدام الصمغ او الشمع

عايزه تفرحى ولادك وتبعديه عن التليفزيون والكمبيوتر تعالى شوفى انا بعمل ايه؟؟؟؟؟ Bugeyedbugs16
دموع القمر
مشرف
دموع القمر

مُساهمةموضوع: رد: عايزه تفرحى ولادك وتبعديه عن التليفزيون والكمبيوتر تعالى شوفى انا بعمل ايه؟؟؟؟؟   عايزه تفرحى ولادك وتبعديه عن التليفزيون والكمبيوتر تعالى شوفى انا بعمل ايه؟؟؟؟؟ I_icon_minitimeالسبت يونيو 25, 2011 10:50 am

.................................................. ....عايزه تفرحى ولادك وتبعديه عن التليفزيون والكمبيوتر تعالى شوفى انا بعمل ايه؟؟؟؟؟ Jan_crafts_cardholder

عايزه تفرحى ولادك وتبعديه عن التليفزيون والكمبيوتر تعالى شوفى انا بعمل ايه؟؟؟؟؟ Twolargefunflower2005

عايزه تفرحى ولادك وتبعديه عن التليفزيون والكمبيوتر تعالى شوفى انا بعمل ايه؟؟؟؟؟ Fish

عايزه تفرحى ولادك وتبعديه عن التليفزيون والكمبيوتر تعالى شوفى انا بعمل ايه؟؟؟؟؟ 48_4580

عايزه تفرحى ولادك وتبعديه عن التليفزيون والكمبيوتر تعالى شوفى انا بعمل ايه؟؟؟؟؟ 48_4301

عايزه تفرحى ولادك وتبعديه عن التليفزيون والكمبيوتر تعالى شوفى انا بعمل ايه؟؟؟؟؟ Lion_plate_wht
دموع القمر
مشرف
دموع القمر

مُساهمةموضوع: رد: عايزه تفرحى ولادك وتبعديه عن التليفزيون والكمبيوتر تعالى شوفى انا بعمل ايه؟؟؟؟؟   عايزه تفرحى ولادك وتبعديه عن التليفزيون والكمبيوتر تعالى شوفى انا بعمل ايه؟؟؟؟؟ I_icon_minitimeالسبت يونيو 25, 2011 10:51 am

خلى ابنك يعملها ولكن باشرافك ومساعدتك له

الادوات المطلوبه:

ورق مقوى اصفر
مقص الورق
الغراء او الصمغ
الوان او ورق قص ولزق

قومى بقص دائره بالورق الاصغر وقومى بعمل خطوط بها مثل ما هو موضح بلصوره

عايزه تفرحى ولادك وتبعديه عن التليفزيون والكمبيوتر تعالى شوفى انا بعمل ايه؟؟؟؟؟ 21690

ارسمى يد طفلك على ورقه

عايزه تفرحى ولادك وتبعديه عن التليفزيون والكمبيوتر تعالى شوفى انا بعمل ايه؟؟؟؟؟ 21691

وقومى بقص عدد كافى ليغطى خلف الدائره

عايزه تفرحى ولادك وتبعديه عن التليفزيون والكمبيوتر تعالى شوفى انا بعمل ايه؟؟؟؟؟ 21692

قومى بلزق اليد على خلف الدائره

عايزه تفرحى ولادك وتبعديه عن التليفزيون والكمبيوتر تعالى شوفى انا بعمل ايه؟؟؟؟؟ 21693

وبورق المقوى واللزق او بالالوان قومى برسم عين وفم وانف

او قصيهم بورق القص والزق واجعلى طفلك يقوم بلزقهم

عايزه تفرحى ولادك وتبعديه عن التليفزيون والكمبيوتر تعالى شوفى انا بعمل ايه؟؟؟؟؟ 21694

عايزه تفرحى ولادك وتبعديه عن التليفزيون والكمبيوتر تعالى شوفى انا بعمل ايه؟؟؟؟؟
صفحة 1 من اصل 1
 مواضيع مماثلة
-
» تعالى شوفى مطبخى وسفرتى
»  شاهد صورة اول مذيعة تظهر فى التليفزيون المصرى بالحجاب